|
Kopiščarjeva pot na Prisojnik ponovno odprta |
Najdi nas na Facebooku
|
NOVICE
torek, 28. januar 2014 ob 00:00, ogledov: 11006 Zakon o ohranjanju narave – javna razpravaObjavil(a): Zdenka Mihelič | | Ministrstvo za kmetijstvo in okolje je v petek, 24. januarja 2014, na svoji spletni strani objavilo Osnutek Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o ohranjanju narave in odprlo javno razpravo. Planinska zveza Slovenije poziva vsa društva in posameznike, da se vključijo v razpravo in svoje pripombe in predloge posredujete na PZS do 14. 2. 2014. |
V
petek, 24. januarja, je Ministrstvo za kmetijstvo in okolje (MKO) RS odprlo javno
razpravo o osnutku Zakona o spremembah Zakona o ohranjanju narave. Pot od
osnutka preko potrditve na vladi in do končnega sprejetja zakona v Državnem
zboru je seveda še zelo dolga. Javna razprava, v kateri so možne korenite
spremembe v besedilu zakona, je podaljšana do 24. februarja, ko je zadnji rok
za oddajo pripomb, predlogov in dopolnitev.
MKO
je poleg izvedbe sprememb področne zakonodaje, kamor sodi tudi Zakon o
ohranjanju narave (ZON) (Uradni list RS, št. 56/99 in nad.), začela skupno urejati
tudi vožnje z vozili v naravnem okolju, ki ga trenutno ureja še Uredba o
prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju (Uradni list RS, št. 16/95 in nad.).
Celotno področje (ohranjanje narave in vožnje z vozili v naravnem okolju) bodo
sedaj uredili z enim zakonom, čeprav naj bi se vožnja, kot je bilo prvotno
predvideno, urejala s posebnim zakonom o vožnji z vozili v naravnem okolju - v
razpravi glede slednjega je aktivno sodelovala tudi Planinska zveze Slovenije.
Namen zakona, ki je v javni
razpravi, je tudi celovita ureditev vožnje z vsemi vozili na motorni in drug
lasten pogon in s kolesi v naravnem okolju, in sicer v osnutku Zakona o
spremembah ZON predlagajo, da se tudi v
naravnem okolju vožnja omeji le na utrjene površine oziroma prometno
infrastrukturo, vožnja izven cest pa v celoti prepove in ustrezno kaznuje. Novela
zakona kot naravno okolje določa območja izven naselij in cestnega omrežja,
nadalje območja, ki so z prostorskimi akti določena kot površine za rekreacijo
in šport in ki vključujejo tudi rabo za namene vožnje z vozili na motorni pogon
in s kolesi, objekte in omrežja gospodarske javne infrastrukture in območij
rudarskih operacij. Za gozdni prostor zakon predpisuje še poseben režim vožnje.
V gozdnem prostoru je vožnja z vozili na motorni pogon dovoljena le na gozdnih
cestah, ne pa tudi na ostalih gozdnih prometnicah. V gozdnem prostoru je z
izjemo omrežja javnih cest in nekategoriziranih cest, ki se uporabljajo za
javni cestni promet, tudi popolnoma prepovedano organiziranje voženj z vozili
na motorni pogon ali njihova uporaba za testne vožnje, športne, tekmovalne in
reklamne vožnje ter njim podobne oblike uporabe. Zakon vsebuje tudi izjeme od
prepovedi vožnje, ki so pogojene z opravljanjem dejavnosti, ki se izvajajo v
tem okolju (gozdarjenje, kmetovanje, vzdrževalna dela na objektih, nadzor in
drugo) ter za primer pomoči pri reševalnih akcijah. Z namenom preventivnega
učinkovanja zakona so v predlogu zakona predvidene visoke kazenske sankcije,
med drugimi tudi možnost zasega vozila. Za izvajanje zakona bo izjemno pomembno
zagotavljanje nadzora nad vožnjami v naravnem okolju tako z vidika
inšpekcijskih služb, policije, carinskih organov in naravovarstvenega nadzora.
Temu ustrezna so tudi velika pooblastila, ki bodo podeljena izvajalcem nadzora.
Osnutek
zakona je dosegljiv na spletni strani
MKO RS >>> in v datoteki na koncu tega poziva spodaj.
Vsa društva, članice PZS, in organe PZS pozivamo in
vabimo, da na PZS posredujete svoje
predloge, pripombe in dopolnila, in sicer do petka, 14. 2. 2014.
Predvsem vas prosimo, da se v razpravi opredelite predvsem do področij, ki niso zajeta v
spodaj navedenih dokumentih, seveda pa so dobrodošla tudi mnenja na že sprejeta
izhodišča. Ob tem pa lahko zainteresirani preučite tudi ostale novosti v
predlogu zakona in sporočite svoja mnenja, predloge.
Planinska zveza Slovenije bo prejete predloge, mnenja
in pripombe preučila ter na Ministrstvo za kmetijstvo in okolje posredovala
novo stališče PZS.
V
pomoč pri razpravi in priprav vaših pripomb posredujemo več objav PZS s to
tematiko:
in Stališča
PZS:
*
Pripombe in
predlogi PZS k osnutku Zakona o vožnji z vozili v naravnem okolju,
izsek: 4.
Za vožnjo samo s kolesi naj se odprejo vse nekategorizirane ceste ter gozdne in
poljske prometnice, saj so že v osnovi grajene za vožnjo. Planinska zveza
Slovenije bo pričela s postopki za odpiranje primernih planinskih poti za
vožnjo s kolesi v skladu z zakonom o planinskih poteh. 5.
Vožnja s kolesom in motornimi vozili izven poti ni dovoljena. 6.
Spodbuditi vzpostavitev namenskih poligonov, za vožnjo s kolesi in motornimi
vozili.
Načela in
izhodišča: 1.
Upoštevanje Direktive Sveta Evrope o okoljskem hrupu (iz leta 2002). Gre za
uveljavitev pravice do doživljanja naravnega okolja brez tehničnega hrupa. To
je legitimna pravica določenih skupin državljanov, med katere sodimo tudi
planinci.
2.
Upoštevanje sklepa skupščine planinskih zvez Alpskega loka (CAA), sprejetega
septembra 2009 v Innsbrucku, o prepovedi vsakršnega motornega prometa po
brezpotjih (izven cest in drugih prometnic). Jasen NE s ciljem ohranitve
najpomembnejše turistične vrednote in značilnosti Alp, to je mir.
Splošna načela
in pogoji:
1.
Po brezpotjih ni dovoljena vožnja s kolesi ali z motornimi vozili vseh vrst.
2.
Na zavarovanih območjih naj veljajo strožja določila za vožnjo v naravnem
okolju. Obiskovalci, ki hodijo peš, imajo absolutno prednost.
3.
Zakon naj določi pogoje (izbor lokacij, režim uporabe, odgovorno pravno osebo
oz. upravljavca, ustrezne oznake ipd.) in kriterije za določitev območij v
naravnem okolju, primernih za ureditev namenskih športnih poligonov (za gorske
kolesarje in različna motorna vozila), namenjenih uporabnikom, ki jim ni
dovoljena vožnja v naravnem okolju.
4.
Ker so planinske koče tudi objekti v okviru zaščite in reševanja ter so širše
družbeno koristni objekti, predlagamo, da se za namene vzdrževanja in
oskrbovanja planinskih koč, ki so dostopne preko gozdnih prometnic, v zakonu
uveljavi izključitev veljavnosti prepovedi voženj z motornimi vozili. Enako
določilo o izključitvi veljavnosti bi moralo veljati tudi za namen vzdrževanja
planinskih poti.
*
Merila za
dvonamensko rabo planinskih poti, izsek: 1. Izhodišča za
izbor -
Poti, ki ne potekajo po poljskih poteh ali gozdnih prometnicah so zaprte za
kolesarje, razen tiste, za katere na predlog skrbnika poti strokovni odbor za
izvajanje kriterijev o dvonamenski rabi planinskih poti oceni, da izpolnjujejo
pogoje za dvonamensko rabo. -
Po vseh prometnicah, ki so grajene za vožnjo in kjer s predpisi, ki urejajo
ohranjanje narave, gozdarstvo in lovstvo ni prepovedano, je vožnja s kolesi
dovoljena.
2. Vožnje s kolesi
niso dovoljene: -
po brezpotjih; tudi po vodotokih, -
po planinskih poteh nad gozdno mejo (visokogorje), razen po obstoječih
prometnicah (ceste in traktorske poti), -
po planinskih poteh čez barja in mokrišča ter po sipkem-nestabilnem terenu, -
po planinskih poteh, ki so obremenjene z množičnim pohodništvom, -
po planinskih poteh z vgrajenimi kovinskimi in lesenimi varovali, - v
zavarovanih območjih, razen na poteh, namenjenih kolesarjem.
*
Posvet o
problematiki voženj v naravnem okolju pokazal na nujnost zakonske ureditve, 20. 6. 2013, ZAKLJUČKI posveta:
Predavatelji,
razpravljavci in udeleženci posveta so bili enotni, da je treba problematiko
vožnje v naravnem okolju urediti, in
sicer čim prej, s samostojnim
zakonom z nazivom Zakon o omejevanju voženj z vozili v naravnem okolju. Zakon
mora ločeno urediti vožnje z motornimi
vozili (strožja ureditev) in s
kolesi. Zakon mora vključevati jasen in učinkovit sistem nadzora, pri čemer
nevladne organizacije predlagajo, da se v ta nadzor vključijo člani teh
organizacij kot prostovoljni okoljevarstveni nadzorniki. Potrebno je jasno
definirati vse terminološke izraze, uporabljene v zakonu. Potrebno je urediti
registracijo vozil in pravila vožnje z motornimi vozili, ter ustvariti pogoje,
da se ekstremne dejavnosti izvajajo na manjših površinah, ki na okolje vpliva
nimajo oz. je vpliv minimalen; ter določiti te površine.
* Vsebinska
izhodišča PZS za novo zakonsko ureditev planinskih poti (sprejeta na
17. seji UO PZS 19. 9. 2013), izsek: Po
planinskih poteh se je dopustno voziti tudi s kolesom, če se to ob soglasju
skrbnika poti in Planinske zveze Slovenije po ustreznem postopku zabeleži v
prostorski prikaz in označi v naravi.
Vsa društva, članice PZS, in organi
PZS lahko posredujete svoje predloge,
pripombe in dopolnila v pisni obliki do 14. 2. 2014 na naslov:
Planinska zveza Slovenije
p. p. 214
1001 Ljubljana
'Javna razprava - ZON'
ali na elektronski naslov: info@pzs.si, v zadevi napišite 'Javna razprava - ZON'. |
Planinska zveza Slovenije bo prejete predloge, mnenja
in pripombe preučila ter na Ministrstvo za kmetijstvo in okolje posredovala
novo stališče PZS do 24. februarja
2014, ko poteka Javna razprava o osnutku Zakona o spremembah in
dopolnitvah Zakona o ohranjanju narave.
Predsednik PZS Bojan Rotovnik
Osnutek Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o ohranjanju narave (231,50 KB)
|
|
© PLANINSKA ZVEZA SLOVENIJE, 2024 |
|
|